Tuesday 25 August 2015

STUDIEDAG ‘200 jaar Verenigd Koninkrijk’ - 5 SEPTEMBER 2015

Een bericht vanwege Karim Van Overmeire:

Heren,
Op zaterdag 5 september organiseer ik in Aalst een studiedag over het ‘Verenigd Koninkrijk der Nederlanden’.
Er staan enkele interessante sprekers/thema’s op de affiche: zie bijlage
Erwin Muilwijk over het Nederlandse leger in Waterloo.
Dr Louis Sloos over de Aalsterse chirurgijn Kluyskens en de behandeling van gewonden na Waterloo.
Prof Els Witte over het Orangisme.
Guido Naets over zijn boek over het levensverhaal van één van zijn voorvaderen.
Luc Devoldere over de hedendaagse verhouding tussen Vlaanderen en Nederland.
De tentoonstelling wordt geopend en ook het schitterende boek dat bij de tentoonstelling hoort, zal worden voorgesteld.
De reenacters van het 7de Linie zijn present om aan het geheel de gepaste omkadering te geven.
Allen van harte welkom, en bij deze de vraag om de uitnodiging ook verder te verspreiden.
Vriendelijke groet,

Karim

1 comment:

  1. Wat grappig, ik ken diverse leden van de Belgische reenactment vereniging 7de v L. persoonlijk. Ik heb nog ergens een zeer behoorlijke video van een confrontatie ;-)) met hen in de duinen rond Fort Napoleon te Oostende. Zal eens zien die op youtube te plaatsen of de link te lokaliseren. Ik heb helaas op 5 september een activiteit op mijn school waar ik (ja, ook soms in het weekend) bij moet zijn. Bij deze meld ik mij afwezig ofschoon het een interessant programma lijkt te zijn. Groet!

    ReplyDelete