Saturday 12 August 2017

Vooruitblik activiteiten 2017-2018 + volgende speldag


14 & 15 oktober is het terug Plastic & Steel in Affligem:

Ik veronderstel dat Adrien terug een tafel zal opstellen met een 2 daagse game.
Ik stel voor om net als vorig jaar, dat ik samen met Steven op zaterdag een game breng: in dit geval een laatste testgame ifv Crisis.
Voorstellen voor wie  zondag iets wil doen zijn welkom. Ik heb Erwin een tafel van 4m op 2m gevraagd.





4 november: Crisis 2017  in Antwerpen:
Plataea participation game. Alle hulp is welkom.








Warcon 2018
De Thunderboldts uit Gent organiseren weer een Warcon conventie in 2018.
17 februari,  Kloosterstraat 26 Merelbeke.
Wie en wat moet nog bepaald worden
https://www.facebook.com/Warcon-Ghent-597728713702241/

Crisis 2018:
Al ook even een vooruitblik naar volgend jaar. Dan gaan we de WOI toer op.
Steven heeft 1/32 figuren en tanks! voor WOI gevechten.
De grote uitdagingen zijn: het terrein in orde krijgen :
Best terug ook een tafel van 4m op 2m. Ik denk niet dat voor de volledige oppervlakte een in isomo  uitgesneden terrein haalbaar is, vooral ifv opslagplaats achteraf.  best alternatief is vermoed ik kraters maken in isomo . We kunnen echter ook gaan naar een iets groenere ondergrond: een geallieerde doorbraak op het einde van de oorlog met een Duitse tegenaanval met tanks Een ruïne van een dorpje en dus ook weer die granaattrechters errond.
Dit lijkt misschien vroeg, maar om het mooi te krijgen zal er tijd inkruipen.


Tweede uitdaging is het reglement voor WOII en ook WOI dat in ontwikkelingsfase zit uitgewerkt krijgen en genoeg testen.


Campagne:
Na de overambitieuze tegenvallende ACW campagne is het misschien terug de moment om een nieuwe te plannen ergens tegen het einde van het jaar of zo.
Voorstellen zijn welkom. Als eens iemand de spelleider wil zijn, mag dat zeker ook.
Ik heb wel een idee voor een Napoleontische campagne: 1807 Polen campagne in de sneeuw: Russen en (één korps)Pruisen tegen de Fransen.
Met Siegfried die de figuren van Geert heeft is het zelfs mogelijk om grotere slagen uit te vechten, of misschien kleinere slagen bij hem of ergens anders te laten doorgaan.

Laat maar weten wie interesse heeft, en als wat: (spelleider/campagnespeler of enkel veldslagspeler)


Super grote slag:
Enkel een los idee. Enkelen van ons "clubje" hebben Napoleontische figuren op 1/32 .
zou het niet mooi zijn om die eens voor een groot stuk eens samen te krijgen voor een 2 daagse grote slag? Op  Plastic & Steel 2018 bvb. en Leipzig 1813 eens doen?


Tot slot,
volgende speldag:
ik stel voor om op zondagnamiddag 3 september nog een samen te komen.
Ik zou nog eens de western game van op Crisis 2016 uit de kast willen halen.

Voor wie dat niet zo ziet zitten kan ik eventueel een 2 tafel voorzien. Voorstellen welkom.
LOTR bvb ook al een tijdje geleden.


Iedereen welkom, ook mensen die je eens tot het gamen wil introduceren..

Cheers
Dirk

No comments:

Post a Comment